Eerste rijdag

2 december 2015 - Halong Bay, Vietnam

Wederom niet zo veel geslapen door de feestgangers, eentje ging er over zijn nek in de gang; alsof je er naast ligt!
Toch om 7 u op, ontbijt, uitchecken maar door de drukte (we waren niet de enige die zo vroeg wilden vertrekken) later op de motor dan gewenst. De rugzakken achterop geladen en motor starten. Melvins motor wilde niet direct starten, maar een behulpzame Vietnamees startte m zo op (deze handige jongen hield de koppeling NIET in bij t kickstarten, zoals Melvin wel deed).
Na een extra rondje, omdat we een rotonde misten, de stad uit! Dat viel nog tegen hoe snel dat ging. Eerst nog maar even getankt en bandjes op laten blazen.
De tankbediende wees maris op een gaatje in haar spijkerbroek, dat kan toch niet! Moesten er hard om lachen.
Motor viel een aantal keer uit oooh spannend toch!

De wegen waren te doen, het verkeer minder. Overal en nergens komen ze vandaan en kijken ho maar! Toeteren, dat gaat wel. Dat gaat maar door en de reden is niet altijd duidelijk. Het zou kunnen komen door maris haar witte vlecht onder de helm vandaan; morgen maar onder de jas verstoppen, kijken hoe dat gaat.
We hebben sowieso veel bekijks, zeker de go pro trekt de aandacht/ steelt de show.
Lachende mannetjes die voorbij rijden, kleine meisjes die 'helloo!' roepen en ongegeneerd blijven staren en giechelen.
Onderweg paar buitjes gehad, maar we hadden goede regenpakken en t duurde maar kort.
Pho bo (soort bouillon) gegeten in een huisje onderweg, super lekker maar ook heel goed voor de weerstand: daar zou Rob Geus niet vrolijk van worden
Het toilet was een ouderwets gat in de grond, achter in de tuin van wat het huis van de mensen bleek. Als je garage er zo uit ziet ben je al niet blij.
We waren daar een ware attractie en moesten op de foto! Het mannetje toonde m later nog even trots voor we afrekenden.
60.000 vnd, €2,70 geen geld! Fooi willen ze niet.
En weer verder!
Ha long bay vinden was nog een kleine uitdaging, maar gevonden hoor!
Chai bay heet de plek. Een lange boulevard waar vanaf je de baai niet kan zien omdat er grote hekken staan met daarop de nieuwe plannen afgebeeld: een achtbaan, een reuzenrad en veel cafeetjes. Het lijkt alsof er een heel stuk strand bij gespoten is voor die plannen. Het is een grote bouwput. Dat hebben we kunnen zien vanuit het hotel waar we lekker liggen uit te puffen. (We zouden geen echte yuppen zijn als we niet even hadden ingecheckt bij novotel, stukje westerse beschaving en een goed bed, heerlijk!)
Even goed douchen want we zijn bruin van het stof -en een beetje rood in het gezicht van de zon.
Kilometers maken duurt langer dan ingeschat, hebben nu voor een rit van wat we de reistijd op 3 uur hadden ingeschat, 7 uur over gedaan (incl. Stops en lunch, dat wel).
Uitgerekend dat we gemiddeld 40 km/u rijden, handig voor de planning van volgende trips.