Hanoi - chicken wings

30 november 2015 - Ha Noi, Vietnam

Na een slechte nacht (en we hadden nog wel van een bed gedroomd, maar dit... Dit was een soort van staaldraad net met een doek erover) 11 uur pas uit de veren en klaar voor wat eten.
In een klein steegje zitten allemaal tantes iets te bakken en te doen. Je kunt dan op een laag krukje erbij komen zitten en dan geeft ze je gewoon wat ze maakt. Achteraf hoorden we dat je altijd eerst om de prijs moet vragen, maar we hebben wel goed opgelet wat de locals betaalden en dit vroeg ze ons ook. Goeie deal dus. €4 voor twee enorme kommen soep met noodles en gebbqd pork én drankje. We zaten helemaal vol!
de eetplekjes hebben vaak 2 functies: eten en je scooter parkeren. Je zit dus tussen de scooters te smikkelen. En smikkelen is het zeker, super lekker, enorm veel verschillende smaken die je niet altijd kunt plaatsen. We weten van de helft niet wat we gegeten hebben. Uitleg is niet echt mogelijk want niemand spreekt echt Engels.
We lopen de lonely planet tour door the old quarter. Elke straat kent zijn eigen vak, verkoopt 1 ding: zo is er een bamboe straat, een spiegel straat, een speelgoed straat, een tinnen straat, een zijde straat en zelfs een kerst straat, met allemaal zelfgemaakte versieringen. Made in Vietnam en dat wordt het zeker: de mensen kunnen echt wat maken en niet alleen in de fabriek.
Ook zijn er een aantal north face outlet winkeltjes, ook dat is made in Vietnam, maar we weten nou nog niet of het echt of nep is. Hoe dan ook: onze tassen, die wij voor minimaal €100 hebben gekocht, zijn daar te vinden voor €15.-
Ook mooie hike schoenen gezien. Mel pakt een paar op en de verkoper benadert hem met: 1.000.000 vnd! (€45)
Mel zet de schoen terug waarop de man roept okay, 300.000vnd! (€13).
Helaas hadden we geen schoenen nodig ☺️
Uiteindelijk later nog wel een mooie rugzak en jasje van het merk gekocht. Allebei onder de €15.-
Weglopen loont, dan kan alles. Was wel even wennen in het begin maar leuk om te doen.
'S avonds natuurlijk weer even happy hour aandoen, waar we Christian en Tobias tegenkomen, met nog wat andere motorrijders die ook net hun motor hadden verkocht. Een jongen vertelde dat hij 29 keer pech had gehad!!! Maar toch was het geweldig, overal zijn mechanics en overal kost t €5 of minder, soms zelfs gratis!
Aan het eind van de avond bracht hij ons zijn tasje met gereedschap; hij had t zelf toch niet meer nodig. Heel gaaf! (Hadden we te veel meegenomen van huis??)
Van happy hour moet je je voorstellen: een fust bier waar een kan uit wordt getapt, die vervolgens langzaam in een glas wordt geschonken. Dit deden ze natuurlijk om te voorkomen dat er in 1 uur te veel bier gedronken zou worden. Een lange rij door t café als gevolg, maar wel een gezellige rij. Happy hour is met geluk 2 gratis biertjes dus.
Daarna toch nog even wat gegeten op t kruispunt met de inimini krukjes: gefrituurde melk! Smaakt als kaas sticks, maar dan met een kokossmaakje aan de vulling. Lekker!
Chicken wings/ feet: legs maar even vermeden

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade